Helsinki en Joensuu

16 augustus 2019 - Joensuu, Finland

Hoi allemaal,

Even uitproberen of ik dit een fijn blog vindt, haha. Mijn reis naar Joensuu ging eigenlijk erg snel! Ik ben naar Helsinki gevlogen en ben daar een dag gebleven om de stad te verkennen en zodat mijn aansluiting van de trein naar Joensuu beter zou zijn.

Het eerste dat me opvalt aan Finland, is dat mensen hier best veel alleen doen. Ik dacht dat het raar zou zijn als ik ergens alleen moest gaan eten in Helsinki, maar toen ik bij de mac kwam (ja triest ik weet het) zaten er een hele hoop mensen alleen te eten. Verder hele leuke dingen gezien daar en het hostel waar ik in verbleef was prima! Verder zijn hier ook wespen helaas en heb al weer gemerkt dat ik die rotbeesten gewoon aantrek ofzo, want hier was ik er nog geen bang voor want had ze hier niet echt verwacht😢.

Vandaag ging ik met de trein van Helsinki naar Joensuu. De treinen zijn hier erg goed geregeld, gaan eigenlijk bijna altijd op tijd. Met 1 overstap heb ik wel behoorlijk moeten rennen, maar ook deze gelukkig nog gehaald. Dit was ook gelijk echt een mini trein, super vol en dan klagen ze dat dieren te dicht op elkaar zitten😜.
Na de trein moest ik nog even zelf mn sleutel ophalen en ervoor zorgen dat ik de goede bus zou pakken, maar gelukkig kwam ik een Fins meisje van mijn leeftijd tegen die me heeft geholpen.

In de trein ben ik al gelijk een Spaans meisje tegengekomen die ook vandaag aankwam voor haar Autumn Semester in Joensuu en we hebben al meteen een paar dingen afgesproken om samen te doen, dus dat is top! Verder heb ik helaas nog geen huisgenoten dus ik zit nog wel een beetje alleen op de kamer, maar dat zal vast ook niet heel erg lang meer duren.

Verder heb ik al kaarten gekocht voor het eerste feest dat hier zal gaan zijn en ben erg benieuwd haha.

Ik houd jullie op de hoogte😃

x Latysha

Ps. de foto's die worden hier apart geplaatst, als jullie het leuk vinden moeten jullie daar maar even een kijkje nemen😃

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl